1. Ey akılsız Galatyalılar! Sizi kim büyüledi? İsa Mesih
çarmıha gerilmiş olarak gözlerinizin önünde tasvir edilmedi mi?
2. Sizden yalnız şunu öğrenmek istiyorum: Kutsal Ruh'u,
Yasa'nın gereklerini yapmakla mı, yoksa duyduklarınıza iman etmekle mi aldınız?
3. Bu kadar akılsız mısınız? Ruh'la başladıktan sonra şimdi
insan çabasıyla mı bitirmeye çalışıyorsunuz?
4. Boş yere mi bu kadar acı çektiniz? Gerçekten boşuna mıydı?
5. Size Kutsal Ruh'u veren ve aranızda mucizeler yaratan
Tanrı, bunu Yasa'nın gereklerini yaptığınız için mi, yoksa duyduklarınıza iman
ettiğiniz için mi yapıyor?
6. Örneğin, «İbrahim Tanrı'ya iman etti ve böylece aklanmış
sayıldı.»
7. Öyleyse şunu bilin ki, İbrahim'in gerçek oğulları iman
edenlerdir.
8. Kutsal Yazı, Tanrı'nın diğer ulusları imanlarına göre
aklayacağını önceden görerek İbrahim'e, «Bütün uluslar senin aracılığınla
kutsanacaktır» müjdesini önceden verdi.
9. Böylece iman edenler, iman etmiş olan İbrahim'le birlikte
kutsanırlar.
10. Yasa'nın gereklerini yapmış olmaya güvenenlerin hepsi
lanet altındadır. Çünkü şöyle yazılmıştır: «Yasa kitabında yazılı olan her şeyi
sürekli yerine getirmeyen her insan lanetlidir.»
11. Açıktır ki, hiç kimse Tanrı katında Yasa'yla aklanmaz.
Çünkü «imanla aklanan insan yaşayacaktır.»
12. Yasa imana dayalı değildir. Tersine, «Yasa'nın gereklerini
yapan, bunlarla yaşayacaktır.»
13>14. İbrahim'e sağlanan kutsama Mesih İsa aracılığıyla
uluslara sağlansın ve bizler vaat edilen Ruh'u imanla alalım diye, Mesih
uğrumuza lanetlenerek bizi Yasa'nın lanetinden kurtardı. Çünkü, «Ağaç üzerine
asılan herkes lanetlidir» diye yazılmıştır.
15. Kardeşler, insan yaşamından bir örnek vereyim. Onaylanmış
bir antlaşma, sadece insanlar arasında bile yapılmış olsa, kimse bunu geçersiz
sayamaz ve buna bir şey ekleyemez.
16. İşte, vaatler İbrahim'e ve onun soyundan olana verildi.
Tanrı, birçok kişiyi kastediyormuş gibi, «senin soyundan olanlara» demiyor,
«soyundan olana» demekle tek bir kişiyi, yani Mesih'i kastediyor.
17. Şunu demek istiyorum: dört yüz otuz yıl sonra gelen Yasa,
Tanrı'nın önceden onayladığı antlaşmayı geçersiz kılmaz, vaadi ortadan
kaldırmaz.
18. Çünkü miras Yasa'ya bağlıysa, artık vaade bağlı değildir.
Ama Tanrı, mirası İbrahim'e vaatle bağışlamıştır.
19. Öyleyse Yasa'nın amacı neydi? Yasa, suçları ortaya
çıkarmak için antlaşmaya eklendi. Vaadi alan ve İbrahim'in soyundan olan Kişi
gelinceye dek yürürlükte kalacaktı. Melekler yoluyla, bir aracı eliyle
düzenlendi.
20. Aracı tek bir tarafa ait değildir; Tanrı ise birdir.
21. O halde Kutsal Yasa Tanrı'nın vaatlerine aykırı mıdır?
Kesinlikle hayır! Çünkü yaşam sağlayabilen bir yasa verilseydi, elbette
insanlar yasa ile aklanacaktı.
22. Halbuki İsa Mesih'e olan imana dayanan vaat iman edenlere
verilsin diye, Kutsal Yazı bütün dünyayı günahın tutsağı ilan ediyor.
23. Bu iman gelmeden önce, biz Yasa altında hapsedilmiştik,
gelecek iman açıklanıncaya dek Yasa'nın tutuklusuyduk.
24. Yani, Yasa imanla aklanalım diye Mesih'in gelişine dek
eğiticimiz oldu.
25. Ama iman
gelmiş olduğundan, artık Yasa'nın eğiticiliği altında değiliz.
26. Çünkü
Mesih İsa'ya iman ettiğiniz için hepiniz Tanrı'nın oğullarısınız.
27. Vaftizde
Mesih'le birleşenlerinizin hepsi Mesih'i giyindi.
28. Artık ne
Yahudi ne Grek, ne köle ne özgür, ne erkek ne dişi ayrımı vardır. Hepiniz Mesih
İsa'da birsiniz.
29. Ve eğer
Mesih'e aitseniz, o zaman İbrahim'in soyundansınız, vaade göre de
mirasçılarsınız.